● קיימו שיחות קבועות עם העובדים לגבי השאיפות המקצועיות שלהם ועזרו להם להגדיר יעדים לטווח הקצר והארוך.
●עדכנו עובדים לגבי הזדמנויות רלוונטיות עבורם.
● עזרו להם להגדיר את הפערים שמפרידים בינם לבין התפקיד הבא, ובנו יחד תוכנית הכשרה ייעודית.
● שלבו בתכנית גם רכישה שלמיומנויות "רכות" כמו מנהיגות, ניהול מו"מ, פתרון בעיות או ניהול פגישות אפקטיביות.
● עודדו את העובדים להפוך למובילי דעה באמצעות וובינרים או רשתות חברתיות, כדי לרכוש שם ומוניטין בתחומיה ידע שלהם.
● העירו את תשומת ליבם לחוזקות שלהם במטרה לחפש תפקידים מתאימים.
● עודדו אותם לקבל השראהמעובדים אחרים בארגון.
● עזרו להם למצוא הלימה בין השאיפות האישיות שלהם לצורכי הארגון בהווה ובעתיד.
הפיתוח המקצועי והאישי של העובד הופך לנכס שילך איתו לכל מקום, אף בדרכו למשרה הבאה, בחברה שבה צמח או בחברה אחרת. בעידן הנוכחי, מנהלים צריכים לחיות בשלום עם הידיעה שעובד שהשקיעו בו עלול לבחור לקחת את הכלים שרכש ולעבור לחברה הבאה.
עם זאת, תוכלו להתנחם אולי בידיעה שעובדים שנהנים מתוכנית פיתוח מושקעת לרוב נשארים מספיק זמן בחברה בשביל להחזיר לה ולתרום, ושני הצדדים יוצאים נשכרים.